Verhuisd! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van WijzijninUmbwe - WaarBenJij.nu Verhuisd! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van WijzijninUmbwe - WaarBenJij.nu

Verhuisd!

Door: Lisette&Marlot

14 November 2015 | Tanzania, Moshi

Lieve allemaal,

Verhuisd? In Tanzania? Ja dat kan, en dat hebben we gedaan! Gisteren zijn we officieel over gegaan en afgelopen nacht hebben we onze eerste nacht gehad, super fijn!

Hoe gaat dat dan? Verhuizen? Niet zoals een student laatst aan Lisette vroeg, over verhuizen in Nederland: ‘ Klopt het dat wanneer mensen in Nederland verhuizen, zij dan in het huis van iemand anders gaan wonen. En dat dat kan omdat diegene dan ook in een huis van iemand anders gaat wonen?’ Ja dat vinden ze hier maar vreemd. Nee, wij zijn verhuisd naar het paviljoen (voor de kenners onder jullie). Het paviljoen is een gebouw op het terrein van de school. Het was oorspronkelijk bedoeld als een multifunctioneel gebouw, maar tot nu toe zat er alleen een kleine schoolshop in. Met onze komst is het dus iets multifunctioneler geworden.

We zijn de hele week met de verhuizing in de weer geweest. Dinsdag heeft Marlot de school ‘gerunt’, Lisette ging met Anne en Paul naar Moshi om inkopen te doen. In het paviljoen zit nog geen douche (als het goed is komt die volgend week), dus daar zijn de materialen voor gekocht. Ook hebben ze een gasfles en een gasfornuis gekocht. Als laatste hebben ze een aantal grote boodschappen gedaan. Woensdagochtend hebben we allebei de spullen alvast ingepakt die we niet meer zouden gebruiken. ’s Middags zijn we die met de auto bij het weeshuis gaan halen. Vervolgens naar Androlux (de plek waar de groepen verblijven) om matrassen te halen en die gingen op het dak van de auto. Donderdag hebben we eerst geprobeerd zelf onze stapelbedden in elkaar te zetten. Dit was lastiger dan gedacht en ’s middags moesten we dan ook de hulp van een leraar en een student inschakelen. Vrijdag zijn we ’s ochtends met een backpack vol spullen naar school gegaan en na de Engelse les zijn we nog een keer met onze backpack op en neer gegaan. De middag hebben we gebruikt om onze kamer in te richten, en wat is het mooi geworden! Het enige ‘nadeel ‘ is dus dat we nog geen douche hebben. Vandaag zijn we geheel in camping stijl naar de meisjes dormitory gegaan om daar te douchen. En als je dan vervolgens met je natte haren naar huis loopt en je kunt de Kilimanjaro zien dan is het helemaal niet zo erg dat je je eigen douche niet hebt!

Bijkomend voordeel is trouwens dat we nu ’s avonds, als er stroom is, naar school kunnen lopen en daar kunnen internetten. Vandaar dat we deze blog nu ook zo laat kunnen plaatsen.

Liefs en tot een volgende blog

PS. Een nieuw huis betekent een nieuw post adres, brieven kunnen vanaf nu gestuurd worden naar: KVTC

PO BOX 7803

Moshi

• 14 November 2015 - 20:00

Tineke:

Wat een prachtig verhaal! We zien jullie lopen. Opa en oma hebben er ook al van genoten :-)
    Liefs van ons allemaal.

• 14 November 2015 - 20:39

Gerda:

Wat fijn voor jullie! Heerlijk op jezelf zijn, mooi dat dat kan. Liefs Bert en Gerda

• 15 November 2015 - 16:47

Ineke Amesz:

Leuk je verslag te lezen en nog wel verhuisd, mooi hoor wens jullie nog een fijne tijd kunnen jullie ook logges onderdak geven.?

• 16 November 2015 - 06:20

R Hamers-hoste:

lisette en marlot ullie doenn geweldig f werk ga zo door, groeyjes e nekje xxxzie brief

• 19 November 2015 - 10:12

Babu Kees:

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning. Mooi dat het bebouw nu multifunctioneel in gebruik is. Als de douche er is hebben jullie alle luxe (...). Misschien komen wij in 2016 daar ook slapen. Als je een paar honderd meter extra zwarte waterslang ertussen koppelt en in rolletjes op een piramidevorm neerlegt dan heb je ook nog door de zon verwarmd warm water uit je douche. Maar dat is wellicht te veel luxe. Wij ( Step One) denken veel aan jullie en kijken nog steeds terug op een fantastische tijd. Vanavond vergaderen wij en gaan bepalen wat we in 2016 ( en daarna)als Stichting gaan doen. Doe de groeten aan iedereen die ons kent.
    Kees en Ingrid

• 20 November 2015 - 12:49

Linde:

Wat bijzonder zeg dat ze zoiets (voor ons) normaals niet kennen. Ik heb net eindelijk eens al jullie foto's bekeken, maar dat hebben jullie vast wel gemerkt :P