Wij zijn in Moshi! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van WijzijninUmbwe - WaarBenJij.nu Wij zijn in Moshi! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van WijzijninUmbwe - WaarBenJij.nu

Wij zijn in Moshi!

Door: Lisette en Marlot

17 September 2015 | Tanzania, Moshi

Hallo lieve volgers!

Wij zijn inmiddels al weer 1,5 dag in Moshi, en het is heerlijk om hier weer te zijn!
Dinsdagavond op Kilimanjaro Airport aangekomen, na een lange maar rustige reis. Helaas was het al donker toen we aankwamen, dus konden we vanuit het vliegtuig de Kili niet zien.. Op het vliegveld begonnen de zenuwen toch echt wel een beetje te komen, want we moesten een CTA-permit aanvragen om straks op de KVTC te kunnen werken. Gelukkig is alles goed gegaan! We werden wel zes keer naar een ander loket gestuurd, maar binnen een uur hadden we alles geregeld! Heel fijn.
Gelukkig lagen onze koffers er ook nog, want de rest van de mensen uit ons vliegtuig waren allemaal al weg. De taxi stond al klaar, dus snel onderweg naar het YMCA!

Woensdagochtend ontbeten en nog even weer in bed gaan liggen. Helaas was de stroom uit toen we opstonden, dus een koude douche gehad en geen WiFi om een berichtje te sturen. De rest van de dag geluncht, een SIMkaartje voor Marlot gekocht (die het overigens nog steeds niet doet, maar dat schijnt normaal te zijn), even langs de Nakumatt (=supermarkt) en wat gelezen bij het YMCA. 's Avonds hebben we met twee duitse reizigers een spelletje Keezen gedaan bij een zaklamp, want om stipt acht uur ging de generator uit en was het dus pikdonker.

Vandaag liggen we al vanaf 10 uur in de zon bij het zwembad. Wel even weggeweest om te gaan lunchen, maar verder is het een heerlijke relax-dag!

Morgen worden we om drie uur ongeveer opgehaald door Mama Josephine, om naar het weeshuis in Umbwe te gaan!

Dat was het weer even voor nu. Tot snel!

Busu

• 17 September 2015 - 14:51

Linde:

Leuk! Veel plezier meiden, inmiddels aangemeld voor de mailinglist dus ik hoef niets te missen ;)

• 18 September 2015 - 20:39

Lisette:

Lies, goed om te horen dat alles goed is gegaan! Heel veel plezier, geniet ervan en hoop snel weer wat te lezen ;) have fun! Liefs

• 21 September 2015 - 17:47

Nelleke:

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en al voorzien zijn van een werkvisum. Veel plezier!